W Szkole Podstawowej Nr 2 w Limanowej klasy 7a i 7b podjęły ciekawe wyzwanie w ramach innowacji pedagogicznej. Program, zatytułowany „Żywe obrazy”, miał na celu zbliżenie uczniów do sztuki poprzez ożywienie znanych dzieł malarskich. Uczniowie, pod opieką nauczycielek, mieli za zadanie wiernie odtworzyć wybrane obrazy, co wymagało ich zaangażowania oraz kreatywności. Działania te nie tylko rozwijały zainteresowanie sztuką, ale także sprzyjały integracji i współpracy w grupie.
Innowacja „Z dystansem do sztuki” została zaprojektowana, aby uczniowie mogli w praktyczny sposób zetknąć się z dziełami renomowanych artystów. Klasy 7a i 7b miał na celu nie tylko nauczenie się o sztuce, ale także pomoc w kształtowaniu emocji i estetyki młodzieży. W ramach programu, dzieci wzięły na warsztat różne obrazy, co stanowiło doskonałą okazję do nauki poprzez zabawę.
Podczas realizacji innowacji uczniowie wykazywali się nie tylko zaangażowaniem w odtwarzanie obrazów poprzez odpowiednią postawę, mimikę, dobór ubioru i rekwizytów, ale także rozwijali umiejętności współpracy. Praca odbywała się w ten sposób, że wszystkie niezbędne materiały były tworzone wspólnie na zajęciach, co wzbogaciło doświadczenie edukacyjne i sprzyjało budowaniu pozytywnych relacji wśród uczniów. Rezultaty ich starań można obejrzeć w przygotowanej galerii, zachęcając tym samym społeczność lokalną do aktywnego zainteresowania się inicjatywą.
Źródło: Urząd Miasta Limanowa
Oceń: Innowacyjne podejście do sztuki w Szkole Podstawowej Nr 2 w Limanowej
Zobacz Także